10
دسامبر

جوشکاری پلاستیک / جوش پلی اتیلن / جوشکاری پلیمر

جوشکاری پلاستیک با ابزارهای داغ با استفاده از یک منبع حرارتی (مثل هیتری با نوارهای الکتریکی ، صفحات داغ ،میله های حلقه ای شکل یا هویه), در این روش قطعات پلاستیکی را تا دمای ذوبشان گرم میکنند . بعد قطعات را در تماس با یکدیگر ودر فاصله ۳ میلیمتری از ابزار داغ قرار می دهند . وقتی که سطوح مورد جوش ذوب شدند منبع حرارتی را از موضع جوش دور کرده و با اعمال فشار کمی قطعات را به سرعت به یکدیگر متصل کرده وآنقدر در این حالت نگه می دارند تا محل اتصال خنک شود. تمام فرایند خیلی سریع صورت گرفته و با اعمال فشار کمی از ۵ تا۱۵psi حدود ۵ تا ۱۵ ثانیه طول می کشد. یکی از مهمترین فاکتورها در فرآیند جوشکاری قطعات با استفاده از ابرارهای داغ زمان لازم برای دور کردن قطعه از ابزار داغ و اعمال فشار بعدی آن است . این مدت باید تا حد امکان کوتاه انتخاب شود(یک الی دو ثانیه ) چون یک تاخیر کوتاه دراین لحظه منجر به ایجاد جوش ضعیفی خواهد شد .

مشاوره رایگان جهت جوشکاری محصولات و قطعات پلیمری حساس : ۰۲۱۵۵۶۵۹۶۳۱   و ۰۹۱۲۵۹۸۷۶۷۱

"<yoastmark

در جوشکاری پلاستیکها پنج مرحله مشخص وجود دارد. در تمام روشهای جوشکاری پلاستیک ، باید منطقه جوشکاری را تا ذوب شدن و یا نرم شدن آن تا نزدیکی ذوب حرارت داد اما قبل و بعد از آن چه باید کرد تا خیالمان از نتیجه کار راحت باشد؟ در ادامه مطلب بخوانید:

جوشکاری پلاستیک

در جوشکاری پلاستیکها پنج مرحله مشخص وجود دارد:

آماده سازی سطح
مخصوصاً در عملیات جوشکاری دستی و نیمه اتوماتیک مهم است، زیرا در این عملیات امکان آلوده شدن سطح قطعه کار بیشتر است. تمیز کاری و براده برداری دو روش عمده آماده سازی سطح هستند.

گرم کردن
در تمام روشهای جوشکاری پلاستیک ، باید منطقه جوشکاری را تا ذوب شدن و یا نرم شدن آن تا نزدیکی ذوب حرارت داد.

فشردن
وقتی در منطقه جوشکاری پلیمر ,  قطعات به اندازه کافی گرم شدند، باید با اعمال فشار، یک تماس کامل بین دو قطعه ایجاد نمود. با این فشار دو قطعه در ناحیه جوشکاری تغییر شکل داده و در یکدیگر نفوذ می کنند و به طور همزمان، هوا از این منطقه خارج می شود.

آمیزش بین مولکولی
وقتی تماس کاملی بین دو قطعه کار در جوشکاری پلاستیک به وجود آمد، باید یک آمیزش و درهم پیچیدگی بین مولکولی برقرار شود تا فرآیند کامل شده و یک اتصال خوب بین دو قطعه ایجاد گردد.

خنک کاری
پلیمرهای نیمه کریستالی، ساختار کریستالی خود و پلیمرهای آمورف نیز ساختار خاص خود در قبل از عملیات جوشکاری را بدست خواهند آورد در این مرحله تنشهای پس ماند و اعوجاج نیز در قطعه کار به وجود خواهد آمد و در آن باقی خواهد ماند.

(یادآور میشود که جهت بالابردن استحکام نقاط جوشکاری شده (در موارد نظیر جوشکاری تانکر , مخزن یا وان هایی که تحت فشار قرارمیگیرند)میتوان از فیلر یا الکترود پلاستیکی در زمان جوشکاری استفاده نمود که البته داشتن تجربه و ابزار مناسب برای این نوع از جوشکاری الزامیست)

 

واحد پشتیبانی فروش شرکت پلی اتیلن نوین با کادر مجرب جهت “هرگونه عملیات جوشکاری و رفع ایراد قطعات پلیمری ( جوش پلی اتیلن ) ”  از جمله جوشکاری تانکر پلی اتیلن و وان پلیمری در خدمت شماست 

شماره های تماس جهت مشاوره رایگان:۰۲۱۵۵۶۵۹۶۳۱ و ۰۹۱۲۵۹۸۷۶۷۱

واتس آب پلی اتیلن نوین

تلگرام پلی اتیلن نوین














درباره شرکت :
شرکت پلی اتیلن نوین تحت مدیریت مجموعه گروه صنعتی مخزن سازان نوین تولیدکننده تانکر , وان و انواع ظروف پلی اتیلن و همچنین طراح و سازنده ماشین آلات صنعت قالبگیری دورانی (خط تولید قطعات پلیمری میان تهی)روتشنال دارای گواهینامه مدیریت فرایند ISO9001 با کادری مجرب و حرفه ایی با تجربه فعالیت در بزرگترین محیط های صنعتی خاورمیانه با بیش از نیم قرن تجربه , خدمتگذار صنعت و صنعتگران و ملت بزرگ ایران…
آدرس کارخانه: تهران / شهرک صنعتی شمس آباد / بلوار سروستان
ما بهترینیم چون بهترینا رو داریم…
جهت مشاهده تولیدات شرکت پلی اتیلن نوین , لطفا روی محصولات  کلیک کنید.

اشتراک گذاری :