تانکر 6000 لیتری پلاستیکی عمودی
07
فوریه

نانو پلیمر / مهندسی پلیمر گرایش نانو پلیمر/ کاربردهای این رشته نو پا و جذاااب + تصویر +PDF

نانوپلیمر

معرفی رشته :
رشته مهندسی پلیمر از رشته های نوپا در جهان است که به دلیل کاربردی بودن، بسیار سریع پیشرفت کرده است. بسیاری از چیزهای اطراف ما از فرآورده های صنعتی پلیمر هستند از جمله انواع رنگ ها، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، چسب ها، مواد تفلونی و…. پلیمرها به‌ دو دسته‌ طبیعی‌ و مصنوعی‌ تقسیم‌ می‌شوند. پلیمرهای‌ طبیعی‌ موادی‌ مانند ترکیب‌های‌ سلولزی‌، چوب‌، کاغذ و پشم‌ هستند و از مواد نفتی‌ نیز می‌توان‌ مواد پلیمری‌ مصنوعی‌ را ساخت‌.

کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر گرایش نانو پلیمر مرکب از دروس نظری و تحقیقات در زمینه های علمی و مهندسی و تکنولوژی تولید و تبدیل پلیمرها با تکیه بر استفاده از نانو فناوری است.

نانو فناوری یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که موضوعات گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است.

هدف از رشته کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر گرایش نانو پلیمر تربیت مهندسینی است که از توانایی فعالیت تحقیقاتی و اجرایی در صنایع پلیمری مبتنی بر علوم و فناوریهای نو برخوردار باشند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که در بازار کار به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل دروس) و تعداد واحدهای کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر گرایش نانو پلیمر، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر گرایش نانو پلیمر، معرفی سایر گرایشهای کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی پلیمر(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی)، بازارکار، وضعیت استخدام و آینده شغلی رشته کارشناسی ارشد نانو پلیمر ارایه می شود

 

برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر گرایش نانو پلیمر و تعداد واحدها :
تعداد کل واحدها : حداقل ۳۲ واحد
دروس اصلی : ۹ واحد
دروس تخصصی : ۱۵ واحد
پایان نامه : ۶ واحد
سمینار : ۲ واحد

nano polimer فایل پی دی اف برنامه درسی مهندسی پلیمر گرایش نانو پلیمر

 

منبع : دانشگاه صنعتی امیر کبیر

به همت واحد کنترول کیفیت شرکت پلی اتیلن نوین تولید کننده انواع مخازن , وان و سبد های پلیمری

اشتراک گذاری :