برای تماس با مدیر عامل شرکت با شماره همراه روبرو تماس بگیرید : 09125987671
شماره تماس : 02155659631 | همراه : 09125987671
  • 27
    مارس

    پت یا پلی اتیلن ترفتالات (PET) چیست؟ | خواص | موارد مصرف و بازیافت پت

    پت چیست؟ بازیافت پت چیست؟ پت یا پلی اتیلن ترفتالات (PET) یک پلیمر ترموپلاستیک از خانواده پلی استرهاست که به روش پلیمریزاسیون مرحله ای از واکنش بین اسید ترفتالیک خالص (PTA) و مونو اتیلن گلیکول(MEG) تولید می گردد. دمای انتقال شیشه این پلیمر حدود ۸۰Cº می باشد.

    اولین فیبر پلی استر ی که تریلن (Terylene) نامیده میشد در سال ۱۹۴۱ توسط John Whinfield و James Dickson و Wallace Carothers در اتحادیه کالیکو پرینتر منچستر (the Calico Printer’s Association of Manchester) اختراع شد.
    بعد از آن Nathaniel Wyeth در سال ۱۹۷۳ بطری های پت را اختراع کرد که برای مصارف پزشکی از آن استفاده می شد.

    تنوع زیادی در ویژگی های این پلیمر، بسته به کاربرد و نحوه جهت یافتگی زنجیرهای پلیمری مشاهده می شود.این پلیمر در دمای حدود ۲۵۵Cº ذوب می شود و در صورتیکه سریع سرد شود تقریبا به صورت کاملا آمورف در آمده و چگا لی آن در حدود ۳۱٫۳۳gr/cm خواهد بود .به دلیل حرکت های آهسته ملکولی ، بلورینگی در حدود دمای ۸۰Cº آغاز می شود و در دمای ۱۳۰Cº چگالی آن به مقدار ۱٫۳۷gr/cm3 افزایش می یابد . با جهت یافتگی مناسب و اعمال گرما چگالی تا ۱٫۴۰gr/cm3 نیز افزایش می‌یابد .

     

    این پلیمر برای تولید انواع بطریها، ورق، تسمه و قطعات تزریقی بکار می رود. بطریهای PET برای بسته بندی طیف وسیعی از محصولات از جمله :آب معدنی، نوشابه های گازدار روغنهای گیاهی،مواد دارویی و بهداشتی و آرایشی بکار می رود. امروزه این بطریها جایگاه بسیار منحصر بفردی در صنعت بسته بندی پیدا کرده اند.

    روزانه ۱۰۰ تن زباله پت که معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بطری است در تهران دور ریخته می شود که میتوان با بازیافت پت ، این زباله هارا به حداقل رساند.

     

     

     

    شما اکنون در وبسایت رسمی شرکت پلی اتیلن_نوین , صفحه اخبار و مقالات پلیمری هستید ?
    برخی از اخبار و مقالات پلیمری مرتبط :

     

     

     

    درباره ما:

    شرکت پلی اتیلن نوین تحت مدیریت مجموعه گروه صنعتی مخزن سازان نوین تولید کننده انواع مخازن و ظروف پلیمری و طراح و سازنده ماشین آلات صنعت دورانی روتشنال دارای گواهینامه مدیریت فرایند ISO9001 با کادری مجرب و حرفه ایی با تجربه فعالیت در بزرگترین محیط های صنعتی خاورمیانه با بیش از نیم قرن تجربه , خدمتگذار صنعت و صنعتگران و ملت بزرگ ایران…

    ما بهترینیم چون بهترینا رو داریم…

    جهت مشاهده محصولات پلی اتیلن نوین , لطفا اینجا کلیک کنید

    اشتراک گذاری :

0 comments

Leave a reply