مخزن آب
30
سپتامبر

مخزن آب

مخزن آب

مخزن آب

قطعا برای خرید هر چیزی نیاز به یک راهنما یا تجارب دیگران دارید. مخزن آب هم از این قائله مستثنی نیست. برای خرید مخزن ابتدا اطلاعات کلی و اولیه را بدست آورید سپس نوع نیاز خود را مشخص نمایید، زیرا خرید مخزن بدون این فاکتورها موجب هزینه بیشتر و انتخاب نادرست می شود.

اما نگران نباشید چون در این مطلب ما راهنمای کامل خرید مخزن آب را طبق نیاز شما آماده کرده ایم تا بتوانید صحیح ترین انتخاب را داشته باشید.

مخزن آب
مخزن پلاستیکی

برای خرید مخزن آب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

راهنمای خرید مخزن آب به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیازهای خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. مخازن آب در انواع مختلفی از نظر اندازه، جنس و کاربرد وجود دارند و هر یک از این عوامل تأثیر مستقیمی بر کیفیت و عملکرد مخزن دارد. در ادامه به مواردی پرداخته ایم که هنگام خرید مخزن آب باید به آن ها توجه نمایید.

همین حالا خرید کنید : مخزن آب ۸ هزار لیتری

  1. نوع جنس

مخازن آب از مواد مختلفی مانند پلاستیک، فلز، بتن و فایبرگلاس ساخته می‌شوند که مخازن پلاستیکی و فلزی خریداران بیشتری در کشور ما دارند.

اما باز هم بین این دو نوع مخزن، مخازن پلاستیکی به دلیل اینکه از پلی اتیلن بهداشتی و با کیفیت ساخته شده اند، طرفداران بیشتری دارند، مگر اینکه ابعاد خاصی برای مخزن در نظر داشته باشید و محل قرارگیری مخزن در کنار شعله های آتش باشد، همچنین مخزن در معرض ضربات شدید باشد که در اینصورت مخزن فلزی گزینه مناسب تری خواهد بود.

لازم به ذکر است در محلی که مخزن نصب می شود نکات ایمنی لازم رعایت می شود، بنابراین چنین مواردی را کمتر مشاهده خواهیم کرد.

در کل پیشنهاد ما هم برای مصارف خانگی و هم برای مصارف صنعتی مخازن پلاستیکی هستند. زیرا این مخازن در سال های اخیر به دلیل تنوع زیاد در ابعاد و طرح ها توانسته اند نیاز بسیاری از مشتریان را برطرف نمایند.

مخزن آب
مخزن چه کاربردی دارد؟
  1. حجم مناسب

در انتخاب حجم مناسب برای مخزن خانگی باید به تعداد نفرات ساکن در خانه توجه کرد. طبق اطلاعاتی که اداره آب و فاضلاب اعلام نموده است، هر نفر در یک روز کامل حدودا به ۱۵۰ لیتر آب نیاز دارد تا بتواند نیازهای خود را برطرف نماید. مثلا برای یک خانواده چهار نفره یک مخزن آب ۶۰۰ لیتری مناسب خواهد بود. همچنین قدرت پمپ آب نقش بسیار مهمی در انتخاب مخزن آب و سیستم تأمین آب دارد، به ویژه در ساختمان‌های چند واحدی یا بزرگ. هرچه تعداد واحدها و طبقات یک ساختمان بیشتر باشد، پمپ آب باید بتواند فشار بیشتری تولید کند تا آب به همه نقاط ساختمان به‌صورت یکنواخت و با فشار کافی برسد.

بیشتر بخوانید : خرید مخزن پلاستیکی ۲۰۰۰

  1. نکات بهداشتی

هنگام خرید مخزن آب، توجه به نکات و ویژگی‌های بهداشتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا کیفیت آب ذخیره‌شده مستقیماً بر سلامت افراد تأثیر می‌گذارد. اگر مخزن آب در محلی نصب می شود که دائما نور خورشید بر آن می تابد، باید خاصیت ضد جلبکی برای آن در نظر گرفته شود.

این خاصیت به گونه ای است که نور به داخل مخزن نفوذ نمی کند و شرایط رشد جلبک از بین خواهد رفت. در صورتی که به ویژگی ضد جلبکی بودن مخزن توجه نشود، آب درون مخزن غیر بهداشتی خواهد شد و برای مصارف بهداشتی قابل استفاده نخواهد بود. همچنین مخزن باید در برابر اشعه UV مقاوم باشد. این اشعه می‌تواند باعث تخریب مواد مخزن و پوسیدگی آن در طول زمان شود.

مخزن آب
انواع مخزن و نکات بهداشتی آنها
  1. محل نصب مخزن

محل نصب و قرارگیری خازن موضوع مهمی است که شاید خیلی از افراد به آن توجه نکنند و بی توجهی به این موضوع باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. همچنین توجه به مسیر عبور مخزن بسیار مهم است. در انتخاب ابعاد مخزن باید به تمامی درها و مسیرهایی که مخزن قرار است از آنها عبور داده شود، دقت کافی به عمل آید.

همچنین برای نصب مخزن آب، توصیه می‌شود که سطح زیرین به خوبی آماده‌سازی شده و کاملاً صاف باشد. استفاده از پایه‌های محکم، بتن‌ریزی، یا لایه‌های محافظ می‌تواند کمک کند تا مخزن به درستی و با دوام بیشتر نصب شود و از هرگونه آسیب احتمالی یا خرابی جلوگیری شود.

جمع بندی

در این مطلب به راهنمای خرید مخزن آب و نکات مهمی که باید به آن ها توجه شود، پرداختیم. امیدواریم بتوانید با کمک این راهنمایی بهترین و مناسب ترین مخزن آب را انتخاب نمایید تا در روزهای کم آبی و ساعات قطع آب با مشکل کم آبی مواجه نشوید.

همچنین در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این موضوع داشتید می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان فنی و فروش پلی نوین موارد خود را مطرح و از طرح مشاوره رایگان بهره مند گردید.

 

اشتراک گذاری :